Zajęcia dodatkowe
Gimnastyka korekcyjna – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę w kilku grupach.
- W poszczególnych grupach zebrane są dzieci o zbliżonych potrzebach np. dzieci z płaskostopiem, wadą postawy. Zajęcia odbywają się wg systemu i planu opracowanego przez instruktora i prowadzone są na sali gimnastycznej z wykorzystaniem sprzętu rehabilitacyjnego i sportowego.
- Kwalifikacja na zajęcia gimnastyki korekcyjnej odbywa się na początku każdego roku szkolnego, po badaniach przesiewowych przeprowadzanych przez lekarza ortopedę i fizjoterapeutę.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Zajęcia prowadzi specjalista fizjoterapeuta - bezpłatnie.
Język angielski – zajęcia prowadzone w ramach podstawy programowej.
- Zajęcia prowadzone są dwa razy w tygodniu (ok. 8 lekcji w miesiącu). Lekcje prowadzone są z wykorzystaniem metod opartych na zabawie, ruchu do muzyki i ciekawych pomocach dydaktycznych.
- Główne założenia zgodne są z ,,Programem przygotowania dzieci w wieku przedszkolnym do posługiwania się językiem angielskim”, wyd. WSiP, autorstwa Katarzyny Wojciechowskiej, Kamili Wichrowskiej, Olgi Wysłowskiej.
- Zajęcia odbywają się w poszczególnych grupach wiekowych.
- Zajęcia prowadzi nauczyciel języka angielskiego - bezpłatnie.
Zajęcia taneczne – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu, w sali gimnastycznej. Podczas kolejnych spotkań dzieci rozwijają wrażliwość na muzykę, poczucie rytmu, płynność ruchów oraz opanowują podstawowe kroki taneczne. W efekcie składa się to na opracowanie układów tanecznych, które prezentowane są przed społecznością przedszkola i poza placówką.
- Zajęcia prowadzone są w oparciu o program własny „Roztańczone przedszkolaki” Marzeny Borowskiej i Marzeny Machlowskiej.
- Zajęcia prowadzą nauczyciele przedszkola - bezpłatnie.
Zajęcia matematyczne – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu, w wydzielonej sali. Skierowane są do grupy dzieci wykazujących zainteresowania i zdolności z zakresu logiki, arytmetyki i geometrii.
- Zagadnienia i aktywności realizowane są w oparciu o program własny „Liczę ja – Liczysz ty” Marzeny Borowskiej i Marzeny Machlowskiej.
- Zajęcia prowadzą nauczyciele przedszkola - bezpłatnie.
Warsztaty teatralne – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Zajęcia prowadzone są w cyklach przygotowawczych do spektakli. Podczas kolejnych spotkań dzieci pracują pod kierunkiem zespołu nauczycieli. Grupa uczestniczy w różnych aktywnościach zmierzających do doskonalenia sprawności i umiejętności nakierowanych na podejmowanie pierwszych wyzwań aktorskich. W trakcie roku szkolnego przygotowuje się kilka spektakli lub prezentacji, które pokazywane są poza placówką i podczas przedszkolnych uroczystości.
- Założenia programowe zawarte są w projekcie własnym „Kurtyna w górę” autorstwa Agnieszki Jędrychowskiej.
- Zajęcia prowadzi zespół nauczycieli przedszkola - bezpłatnie.
Poranki symfoniczne – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Spotkania z udziałem artystów Filharmonii Łódzkiej. Wprowadzają dzieci w świat muzyki instrumentalnej, zapoznają z różnymi gatunkami muzycznymi i instrumentami, uczą uczestnictwa w koncercie, aktywizują twórczo i kształcą wrażliwość na muzykę. Otwarta postawa i profesjonalizm prowadzących powodują, że dzieci bardzo chętnie uczestniczą w spotkaniach i spontanicznie reagują na niespodzianki.
- Spotkania odbywają się raz w miesiącu wg „Kalendarza Koncertów”, w wyznaczonym dniu tygodnia (10 koncertów rocznie) .
- Zajęcia opłacane są z rocznej składki uiszczanej przez rodziców semestralnie.
Spotkania teatralne i artystyczne – zajęcia wstrzymane w związku z obecną sytuacją epidemiczną.
- Raz w miesiącu dzieci uczestniczą w przedstawieniach teatrów objazdowych lub spotkaniach organizowanych przez animatorów kulturalnych.
- Spotkania mają na celu:
- przybliżenie dzieciom świata teatru,
- zapoznanie z różnymi technikami teatralnymi i rodzajami lalek,
- integrowanie się ze środowiskiem przedszkolnym,
- rozwijanie umiejętności zabawy w grupie i korzystania z własnej wiedzy i umiejętności,
- umożliwienie obcowania z grą aktorską,
- pobudzanie wrażliwości dzieci,
- wyrabianie otwartości,
- wdrażanie do właściwego zachowania się podczas spektaklu,
- pobudzanie do własnych poczynań artystycznych.
- Spotkania mają na celu:
- Tematyka przedstawień dobierana jest do potrzeb wynikających z realizowanych w przedszkolu zadań.
- Zajęcia opłacane są z rocznej składki uiszczanej przez rodziców semestralnie.
Fizjoterapia.
- Zajęcia prowadzone są w systemie indywidualnym. Kwalifikacja odbywa się po przesiewowym badaniu lekarskim, organizowanym na początku roku szkolnego. Fizjoterapeuta prowadzi zajęcia w sali gimnastycznej z wykorzystaniem zaplecza sprzętowego jakim dysponuje przedszkole.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Zajęcia prowadzone są według indywidualnego przydziału czasu i wymiaru.
- Zajęcia prowadzi specjalista fizjoterapeuta - bezpłatnie.
Zajęcia logopedyczne.
- Zajęcia terapii logopedycznej prowadzone są w systemie indywidualnym wg siatki ustalonej na początku roku szkolnego. Każde z dzieci w przedszkolu uczestniczy w badaniach wstępnych, podczas których stawiana jest diagnoza i dokonuje się kwalifikacji na zajęcia.
- O uczestnictwie dziecka w zajęciach decydują ostatecznie jego rodzice.
- Zajęcia prowadzone są według indywidualnego przydziału czasu i wymiaru.
- Zajęcia prowadzi zespół specjalistów z zakresu logopedii – bezpłatnie.
Zajęcia szachowe.
- Zajęcia prowadzone są w małych zespołach z wykorzystaniem metod i technik dostosowanych do możliwości dzieci.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu.
- Założenia programowe realizowane są według programu własnego „Mały Szachista” Jolanty Wnuk.
- Zajęcia prowadzi nauczyciel przedszkola – bezpłatnie.
Trening Umiejętności Społecznych.
- To rodzaj warsztatów, w trakcie których ćwiczone są konkretne zachowania potrzebne do dobrego funkcjonowania w społeczeństwie. To jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój kompetencji społecznych oraz łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym.
- Organizacja treningów odbywa się w oparciu o program własny „Nasza Gromadka” Marzeny Borowskiej i Agnieszki Jędrychowskiej.
- Na udział dziecka w zajęciach wyrażają zgodę jego rodzice.
- Kwalifikacji dokonuje się na podstawie wskazań specjalistycznych oraz po wstępnej diagnozie i ocenie potrzeb dzieci.
- Spotkania odbywają się raz w tygodniu (obecnie w grupkach treningowych zorganizowanych zgodnie z wymaganiami epidemicznymi).
- Zajęcia prowadzą trenerzy TUS – bezpłatnie.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 09-12-2020 - Edycja treści
- 01-11-2012 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 710